Introducing: Tiago

 

 

Det här kommer att vara min reskamrat under de närmaste två veckorna. (Inte den tjocka killen i bakgrunden)

 

 

Namn: Tiago Fernandes

Ålder: 25

Gillar: Liverpool FC, Football Manager, Dominos Pizza

Ogillar: Argentina, obildade amerikaner, sir Alex Ferguson.

 

Story: Under mitt första besök i USA träffade jag folk från diverse länder som alla hade samma mål; att få ett bra fotbollsstipendie för att plugga i USA. Under de första dagarna höll man sig mest bland de övriga svenskarna men ju längre tiden gick desto mer blandades grupperingarna upp.

 

Jag minns speciellt hur jag frågade en av de brasilianska killarna om Liverpools två nyförvärv från landet (Lucas Leiva och Diego Cavalieri) och fick ett väldigt utförligt svar. Jag frågade därefter lite om andra, fortfarande okända, brasilianska spelare och fick veta mer. Preics som jag själv hade Tiago ägnat större delen av sina tonår till att spela Football Manager. En vänskap var född..

 

Ett drygt år senare började vi på samma skola efter att han hjälpt mig med att komma i kontakt med skolands fotbollscoach och internationella avdelning. Vi bodde under min period i USA grannar och umgicks i stort sett varje dag och har efter det att jag flyttade fortsatt att hålla kontakten regelbundet.


Kommentarer
Postat av: Loyye

Kul att läsa om din resa Carl! :D Och hälsa din kompis.. han va söt ;) KRAAAAAAAAM

2012-11-09 @ 16:13:18
URL: http://loyye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan ni följa vår resa genom USA under 16 dagar. Rutten som är planerad innefattar San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Denver - St. Louis - Chicago - Niagara Falls - Boston - New York - Washington DC - Charleston - Miami, med vissa justreringar beroende på resultatet av Sandy.
RSS 2.0