En vecka

 
Halva resan har gått och under den tiden har mycket hunnit upplevas. Här är en topplista med de bästa sakerna och platserna på resan såhär långt.
 
1. Grand Canyon
Kanske det vackraste jag sett med egna ögon. En bild räcker inte för att beskriver hur mäktigt det var, utan det är något som bör upplevas på egen hand.
 
2. Las Vegas
Jag hade oerhört höga förväntningar före jag åkte dit och måste säga att staden lyckades uppfylla dessa. Blev förvånad över hur stor staden var, trodde det skulle vara mer centrerat på en liten yta (kanske en vanföreställning jag fått efter att ha bott på Malta)
 
3. Chicago
En riktig storstad i dess riktiga bemärkelse. Känns som en genuin storstad som inte är lite anpassad för turism som tex. New York. Som jag tidigare nämnde skulle jag älska att åka tillbaka och ha ordentligt med tid för att gå runt och lära känna staden lite bättre.
 
4. Amerikansk service
Folk i kassor, biljettbås och på restauranger bensinmackar hälsar, ler, frågar om man behöver hjälp. Emellanåt ställer de till och med nyfikna frågor om var man kommer ifrån eller vad man gör på just det stället. Kanske en självklarhet tycket vissa, men efter ca. 15 månader på Malta blir man överraskad varje gång någon lyfter blicken när man ska in i en affär. Visst, här handlar det mycket om att få dricks men det är ändå BETYDLIGT TREVLIGARE än sura malteser med noll sevicekänsla.
 
5. Vår bil
Trots att den efter incidenten i Tulsa fått en buckla på bagageluckan måste jag säga att den varit en fantastisk tjänare såhär långt. Bilen är bekväm, har bra körkänsla och går som en klocka! 5 av 5 toasters till Mitsubishi Endeavour årsmodell 2011.
 
 
Etta på listan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan ni följa vår resa genom USA under 16 dagar. Rutten som är planerad innefattar San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Denver - St. Louis - Chicago - Niagara Falls - Boston - New York - Washington DC - Charleston - Miami, med vissa justreringar beroende på resultatet av Sandy.
RSS 2.0