En resa blir till..

För någon månad sen berättade min goda vän Tiago för mig att han kommer flytta tillbaka från USA till sitt hemland Brasilien på obestämd tid beroende på om han blir antagen till de skolor han sökt eller ej.
 
Han berättade för mig om sina planer att köra från väst- till östkusten och flyga hem därifrån. Han frågade även ifall jag var intresserad av att följa med på en sådan resa. Jag svarade tack,men nej tack och valde att skylla på de vanliga ursäkterna som ”kan inte få ledigt” och ”har inte riktigt råd”.
 
Men tanken växte i mig och till slut valde jag att ta denna ”once-in-a-lifetime”-möjligheten och hänga med på resan. Tack vare en förstående chef ordnades ledighet och genom att gräva lite i skattkistan (sparkontot) finansierades även resan. I nästa inlägg kan ni läsa om bakgrunden till det hela, eller så kan ni hoppa direkt till resan!
 
San Francisco - resans startpunkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan ni följa vår resa genom USA under 16 dagar. Rutten som är planerad innefattar San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Denver - St. Louis - Chicago - Niagara Falls - Boston - New York - Washington DC - Charleston - Miami, med vissa justreringar beroende på resultatet av Sandy.
RSS 2.0