Bakgrund

 

Efter att jag, liksom många andra i min generation, spenderade en stor del av min tonårstid till att följa amerikanska high school-serier valde jag att efter gymnasiet ta chansen och söka lyckan på andra sidan Atlanten.

 

Som nyutexaminerad student tog jag sommaren 2008 flyget över Atlanten till ett ”uppsvisnings-läger” som ägde rum i Florida och Atlanta för att få chansen att spela fotboll inför college-coacher och få ett idrottsstipendie. Det dröjde dock ytterligare ett år innan jag tog steget över på riktigt och började på Las Positas Community College strax utanför San Francisco. Där gick redan Tiago, som jag mött sommaren innan på lägret, och det var genom honom jag fick kontakt med skolan.

 

Efter en händelserik termin valde jag dock att flytta tillbaka till Sverige igen. Ett beslut som jag såhär i efterhand fortfarande inte vet var klokt eller inte. Vad som är säkert är att jag under dessa drygt fem månader fick uppleva mycket, fick vänner för livet och skapade en stor kärlek till ”the land of opportunity"

 

Efter att tillsammans med min fantastiska flickvän besökt New York under en vecka i våras tog jag själv ytterligare en vecka till att besöka mina gamla kompisar på västkusten. Det blev en rolig upplevelse med mycket gamla minnen och goda skratt blandat med diverse aktivititeter. Förhoppningen med den här resan blir att få uppleva allt detta plus mycket annat igen!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan ni följa vår resa genom USA under 16 dagar. Rutten som är planerad innefattar San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Denver - St. Louis - Chicago - Niagara Falls - Boston - New York - Washington DC - Charleston - Miami, med vissa justreringar beroende på resultatet av Sandy.
RSS 2.0